روابط عمومی الکترونیک

روابط عمومی الکترونیک

روابط عمومی الکترونیک

روابط عمومی الکترونیک

از بازار تا شرق ، فقط در 4 دقیقه

در افتتاحیه چهارمین تونل شهری پایتخت اعلام شد :

از بازار تا شرق ، فقط در 4 دقیقه  

تونل امیرکبیر به عنوان چهارمین تونل شهری پایتخت در آستانه ولادت امام علی(ع) با حضور شهردار تهران افتتاح شد .

 

 

محمدباقرقالیباف ، مدعی است در صورتی که شهروندان با سرعت مطمئنه در این تونل حرکت کنند، می توانند این مسیر را طی 4 دقیقه طی کنند .

شهردار تهران با اعلام این موضوع که احداث این تونل به منظور کنترل و هدایت ترافیک محدوده بازار به سمت حومه این منطقه می باشد ، از شهروندان خواست برای ورود به منطقه بازار از وسایل حمل و نقل عمومی و اتوبوس استفاده کنند .

وی ادامه داد: طرح ساخت تونل امیرکبیر بعد از آنکه بزرگراه امام علی به‌صورت شمالی و جنوبی قطعی و همه دسترسی‌های شرقی و غربی آن برقرار شد، در دستور کار قرار گرفت و هم‌اکنون دسترسی تونل امیرکبیر به بزرگراه امام علی برقرار شده است درحالی‌که قبلا دسترسی این تونل تا خیابان 17شهریور برقرار بود.

شهردار تهران در گفت‌وگوی تلویزیونی با برنامه ایران‌شهر گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده امروز بیش از 22کیلومتر تونل حمل‌ونقلی در شهر تهران داریم که این تونل‌ها گره‌های بزرگ ترافیکی را رفع می‌کند. یکی از این گره‌های ترافیکی در بحث خروج روان خودروها از مرکز شهر است. در سیاست‌های ترافیکی خود، به‌دنبال آن هستیم تا ترافیک زیادی که در منطقه بازار و مرکز شهر وجود دارد را به‌صورت روان‌تر تخلیه کنیم.

افتتاحیه ، بدون حضور اعضای شورای شهر

در عین حال ، محمد حقانی ، عضو شورای شهر تهران می گوید : اعضای شورای شهر از این مراسم افتتاح اطلاعی نداشتند .

به گزارش روابط عمومی کمیته محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر، حقانی در این‌باره می‌گوید او و همکارانش از طریق رسانه‌ها مطلع شدند که افتتاح تونل امیرکبیر در منطقه مرکزی تهران انجام شده. به گفته او وقتی از سایر اعضای شورا هم سوال شده، آنها هم گفته‌اند، نمی‌دانستند این تونل در حال افتتاح است.

با این حال شهرام گیل آبادی ، معاون اطلاع رسانی شهرداری تهران در پاسخ به خبرنگاران اعلام کرد : تمام اعضای شورای شهر از طریق سیستم اتوماسیون دعوت بودند . وی در صحبتهایش به این موضوع نیز اشاره کرد که با توجه به این که اعضای شورای شهر پیش آهنگان مدیریت شهری هستند و در تمامی پروژه ها رابطه و همکاری نزدیکی دارند چرا که هر دو مهره های اصلی خدمت به فضای شهر و شهرداری هستند .

مختصات فنی تونل امیر کبیر

معاون فنی عمرانی شهردار تهران با اشاره به اینکه طول کل پروژه از ابتدای رمپ امین حضور تا بزرگراه امام علی (ع) در حدود ۲.۷ کیلومتر است، اظهار کرد: شهروندان با سرعت مطمئنه ۶۰ کیلومتر در ساعت می‌توانند حدفاصل سه راه امین حضور تا بزرگراه امام علی (ع) را در حدود چهار دقیقه طی کنند.

این معبر زیرزمینی بعد از عبور از خیابان ۱۷ شهریور و خیابان شکوفه تا میدان کلانتری امتداد می‌یابد و پس از آن در تقاطع خیابان جنوبی آن تا خیابان نیک نام به دو شاخه مجزا تقسیم می‌شود.

شاخه جنوبی از زیر خیابان نیک‌نام به مسیر جنوب به شمال بزرگراه امام علی (ع) متصل شده و شاخه شمالی در امتداد خیابان درودیان در مسیر شمال به جنوب این بزرگراه دسترسی دارد. به این ترتیب نه تنها بخشی از بار سنگین ترافیکی منطقه بازار به طولانی‌ترین بزرگراه شمالی جنوبی پایتخت منتقل می‌شود بلکه با پیش‌بینی یک خط حمل و نقل اضطراری در جهت حرکت از بزرگراه امام علی به سمت منطقه بازار برای دسترسی سریع به منطقه اقتصادی پایتخت در مواقع بحرانی چاره اندیشی شده است.

به گفته حسینی شاخه جنوبی تونل امیرکبیر از سه راه امین حضور آغاز شده و تا میدان کلانتری ادامه می‌یابد تا امکان اتصال چهارمین تونل ترافیکی شهر تهران به طرح تعریض خیابان کرمان فراهم شود.

معاون فنی عمرانی شهردار تهران با اشاره به اینکه روباره تونل ۱۲ متر است گفت: معمولا باید روباره تونل ۱.۵ تا دو برابر قطر تونل باشد به همین منظور روباره تونل امیرکبیر نیز ۱۲ متر تعبیه شده است. معارضاتی که در این پروژه وجود داشته برطرف شده و با توجه به اینکه دارای خاک سستی در منطقه بودیم انواع روش‌های فنی و حرفه‌ای در این طرح رعایت شده و تونل امیرکبیر در سطح استانداردهای جهانی است.

وی با اشاره به اینکه اینکه ۵۸ دوربین جریان ترافیکی تونل امیرکبیر را رصد می‌کنند گفت: این دوربین‌ها ثابت و غیر ثابت بوده و به محض توقف هرچیزی در درون تونل دوربین‌ها به صورت اتوماتیک بر روی آن زوم شده و شرایط تونل را رصد می‌کنند.

در این معبر زیرزمینی ۹ راه خروجی اضطراری پیش‌بینی شده که با بهره‌گیری از شش درب دسترسی به تونل جنوبی و از طریق سه شفت خروجی به تراز صفر تخلیه اضطراری شهروندان در مواقع بحرانی انجام می‌شود. وی با تاکید بر اینکه تونل امیرکبیر کاملا هوشمند است، افزود: تمام اتفاقات در درون تونل ثبت شده و مباحث آتش نشانی تونل نیز به خوبی رعایت شده است و در این رابطه مخزن‌های مورد نیاز آب نیز پیش‌بینی شده و موضوع برق غرب و شرق تونل نیز کاملا مورد توجه قرار گرفته است.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.